2009. július 27., hétfő

Michelin ZP technológia

Mai blogbejegyzésemben a Michelin defekttűrő technológiája kerül bemutatásra.

Michelin ZP abroncs a Michelin légnyomás nélkül használható (runflat) technológiája.
Ez a technológia, amely “defekttűrő” vagy “self-supporting tire” (SST) abroncs néven ismert, azokra a járművekre szánt, amelyeket eredetileg ilyen technológiára tervesztek. Ne szereljen fel ZP gumiabroncsokat olyan járművekre, amelyek nem erre a célra vannak kialakítva.

A Michelin ZP abroncsok oldalfala megerősített, amely lehetővé teszi, hogy defekt esetén is megmaradjon az abroncs teherviselő képessége. A ZP-technológia a Michelin Primacy HP, Michelin Pilot Sport és Michelin Pilot Alpin termékekben áll rendelkezésre.

A ZP vagy ZP SR technológia a BMW (1-es és 3-as sorozat), Mercedes, Cadillac és DODGE autókra homologizált.

Abroncsdefekt esetén nagyobb biztonságot nyújt, mint a hagyományos gumiabroncsok*
Biztonság: A jármű nulla nyomás esetén is irányítható marad és kisebb az abroncs keréktárcsáról való leugrásának kockázata.
Mobilitás: Lapos gumiabronccsal is megtehető még 80 km** távolság, maximum 80 km/h sebességgel.

A "defekttűrő" Michelin ZP abroncs:

Innovatív oldalfal: speciális gumikeverékkel megerősített, teherbíróbb oldalfalak, amelyek nulla nyomásnál is megtartják a jármű tömegét.
Innovatív peremkarika: hagyományos gumiabroncshoz képest nulla nyomásnál kisebb a kockázata annak, hogy az abroncs leugrik a keréktárcsáról.
A műszerfalon nyomásérzékelő visszajelző figyelmezteti a vezetőt, ha nyomásvesztés lép fel.








* Átlagosan, a versenytársak azonos kategóriába tartozó gumiabroncsaihoz képest.
** és 30 km távolság a Michelin ZP SR abronccsal

2 megjegyzés:

  1. Egy ilyan abroncs mennyivel kerül többe? Mit tud fékezéskor, vizes úton?

    VálaszTörlés
  2. Hasonlóan viselkedik, mert ez a technológia a mintázatot nem érinti, de az ára borsosabb, olyan 30-40% különbség van.

    VálaszTörlés